Pagina's

zondag 21 augustus 2011

Guerlain L'or Essence d'éclat à l'Or Pur Review

De naam van dit product is een mondvol: L'or Essence d'éclat à l'Or Pur of in het Engels: Radiance Concentrate with Pure Gold. 




Ik heb deze primer al een tijdje in mijn bezit, het was een cadeau voor Kerstmis. Dit is één van de 3 primers van Guerlain, de andere twee zijn de welbekende Météorites Perles en Météorites Pearly White. Een primer moet ervoor zorgen dat je make-up makkelijker aanbrengt, langer blijft zitten en dat de fijne lijntjes in je gezicht worden opgevuld. Het resultaat is dus een huid die er egaler en mooier uitziet. 

Wat Guerlain zegt over deze primer:

"Gold is the most precious of all metals. Pure, it reflects light in an extraordinary and unfailing way. To light up the complexion, Guerlain has chosen to include pure 24-carat gold in a hydrating smoothing gel. The gold has been fashioned into precious flakes using a unique time-honoured method, to integrate them magically into the gel. As though suspended in the air, the flakes sparkle to reveal their precious treasure: radiance. The complexion is immediately awakened, thanks to the formula’s extreme hydrating action: +112% after two hours and 92% after six hours*. * Instrumental test "

Wat vind ik nu van deze primer? 

Het is in ieder geval een heel luxueus product, dat valt al op te maken uit de verpakking, die van glas is gemaakt en geen cheap plastic. En natuurlijk, het product bevat echt goud, veel luxueuzer als dat kan het niet worden denk ik. Toegegeven, de hoeveelheid goud is natuurlijk minimaal, maar de gedachte dat je goud op je gezicht smeert voelt toch een beetje speciaal. 


De gel is heel lopend en voelt verfrissend op je huid, het duurt ook een tijdje voor hij volledig "droog" is, hij voelt nog een beetje plakkerig in het begin. Een echte glow of "radiance" geeft hij niet vind ik, maar voor mij is dat een pluspunt. Sommige primers hebben nogal de neiging om te shimmery te zijn. De fijne lijntjes op mijn gezicht (voor zover ik die heb), worden wel gedeeltelijk opgevuld en foundation brengt veel beter aan. Hij blijft ook de hele dag/nacht zitten. De primer heeft ook een uitgesproken geur, ik vind die lekker ruiken, maar andere mensen vinden dit misschien niet zo leuk. 


Het enige probleem dat ik heb met deze primer en dat is spijtig genoeg wel een vrij groot nadeel: ik krijg er puistjes van. Ik gebruik deze primer dus echt alleen op "speciale" gelegenheden en niet dagelijks of wekelijks. Enkel wanneer ik wil dat mijn make-up een heel feestje of evenement blijft zitten. 

De exacte prijs weet ik niet, hangt ervan af waar je hem koopt, maar na wat rondsnuffelen op internet kwam ik uit op een bedrag rond de 60 euro. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten