Pagina's

dinsdag 29 mei 2012

Boedapest dag 3

Een regelrechte schande is het! Na drie maanden merk ik dat ik nog steeds geen verslag heb geschreven over mijn derde en laatste dag in Boedapest. Onder het motto beter laat dan nooit, krijgen jullie dat toch nog voorgeschoteld!

Op onze laatste dag brachten we, na een weer super lekker en uitgebreid ontbijt, een bezoek aan de St. Stephen's Basilica. De inkom is gratis, maar je moet wel verplicht een gift doen (dus eigenlijk is het niet gratis). Die gift wordt expliciet gevraagd aan de ingang, je komt er niet in anders. Maar bon, met een kleine bijdrage heb ik geen probleem. De Kathedraal zelf is prachtig (zoals de meeste). Er is ook een relikwie terug te vinden. De gemummificeerde hand van de Heilige Stefan (de eerste koning van Hongarije). Deze hand ligt in een glazen kastje en om ze te zien moet je geld in een automaat steken, dan gaat er een lampje aan. Hier had ik nu niet meteen behoefte aan. Lees verder voor de rest van het verslag en de foto's!





Hierna gingen we ons even opwarmen (dat was wel noodzakelijk met die temperaturen waar je tenen van afvriezen!). Daarna spendeerden we onze namiddag in de Zoo van Boedapest. De inkom hiervoor was gratis met de Boedapest Card. Ze waren de Zoo volop aan het renoveren en dat is echt wel nodig. De kooien waren dikwijls klein en vies. Echt heel zielig voor de dieren! Toch was het een fijne manier om de namiddag te spenderen. Daarna bekeken we nog even de Grote Synagoge, spijtig genoeg was die al vroeg gesloten en konden we hem niet meer bezoeken. 

Mijn vriend die een aapje? nadoet aan de ingang van de zoo

Snelle foto van de Synagoge

Daarna moesten we alweer naar het vliegveld en konden we na een uurtje vertraging opstijgen. Overall heb ik echt een leuke tijd gehad in Boedapest. Ik zou de stad zeker nog een keer bezoeken, maar dan in de lente of de zomer. Het was echt enorm koud en mede hierdoor (en de sneeuw) had de stad een beetje een mistroostig uitzicht. Ik had me speciaal thermisch ondergoed aangeschaft. Wel the "fancy" kind, niet van die rare dikke witte onderbroeken. En zelfs hiermee bevroor ik! De mensen zelf zijn zeer vriendelijk (in tegenstelling toch wat ik had verwacht). Ze spreken wel absoluut niet goed Engels, maar we hebben ons toch altijd verstaanbaar kunnen maken. Het hotel was prachtig en zeker een aanrader. Ik denk wel dat ze hun prijzen nog zullen laten stijgen, want ik heb de indruk dat die toch te laag liggen voor de luxe en service die je krijgt. 

Voila na bijna vier maanden terug te zijn, staat het hele reisverslag online! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten