Pagina's

dinsdag 12 juni 2012

30 day shred

Met de zomer in aantocht heb ik weer de nodige motivatie gevonden om meer te sporten. De laatste jaren is mijn lichaam, laten we zeggen geëvolueerd en dat is vooral te wijten aan minder sporten. Niet dat ik te dik ben, maar een beetje strakker mag natuurlijk altijd. Een paar maanden geleden zijn er een aantal kilo's afgegaan, omdat ik heel ziek was, maar die komen er langzaamaan weer bij. Spijtig genoeg zit ik in de examenperiode (jep, nog maar eens een reminder, moesten jullie het vergeten!) en heb ik niet veel tijd. 



De oplossing? Een workout van 20 minuten (zonder opwarming of cooldown, dus in totaal ongeveer 30 minuten) die je elke dag, gedurende 30 dagen doet zweten. Ik heb het hier over de befaamde 30 day shred van Jillian Michaels. Deze dvd bestaat uit drie levels, die telkens zwaarder worden. Elke level is een circuittraining, opgebouwd uit drie minuten krachttraining, twee minuten cardio en één minuut buikspieroefeningen. Dit wordt driemaal herhaald. Bij de krachttrainingen worden de kleine spieren altijd simultaan getraind met de beenspieren om op korte tijd een maximum aan resultaten te behalen.  Ze beloven geweldige resultaten, zoals negen kilogram afvallen op 30 dagen. Zo'n belofte is een beetje overmoedig vrees ik, maar online zijn wel fantastische voor en na foto's te vinden.

Momenteel zit ik aan dag vier en mijn spieren zien af! Ik hoop dat ik de 30 dagen kan volhouden en ben benieuwd om het verschil te zien én te voelen. I'll keep you up to date! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten