Pagina's

maandag 26 augustus 2013

30 before 30

SCROLL DOWN FOR ENGLISH

Een aantal dagen geleden kwam ik terecht op deze blog. Het doel: 30 items van haar bucket list strepen voor haar 30ste levensjaar.

A couple of days ago I found this blog. The goal: tick 30 things of her bucket list before she turned 30. 

Ik moet bekennen dat ik de laatste maanden zelf een beetje worstel met een soort "identiteitscrisis". Is dat niet iets voor 13-jarige pubers hoor ik je denken? Wel ik heb er nu meer dan ooit last van. Ik ben bijna afgestudeerd van de KU Leuven (tweede masterdiploma), ik moet enkel nog een thesis schrijven volgend academiejaar. Dan rijst de vraag, waar combineren we die thesis mee? Op zoek naar een voltijdse of parttime job? Nog een lerarenopleiding erbij? De jobs zijn blijkbaar toch niet voor het oprapen, heb ik de laatste maanden gemerkt.

I have to admit that I've been struggling with kind of an identity crisis myself the last months. Isn't that something for a 13 year old hitting puberty? Well I've been dealing with this more than aver. I'm almost graduated from KU Leuven (second master's degree), I only have to write my master dissertation next year. The question then becomes what i'll do with the rest of my time? Look for a part time or full time job? Get a degree to be a teacher? One thing I discovered is that it's not easy to find a job. 


Mijn woonplaats was het volgende dilemma waar ik mee worstelde. Alhoewel, dilemma, ik wist maar al te goed waar ik wilde wonen: in Leuven. Spijtig genoeg zijn de appartementen hier te duur voor mensen zonder job ;). Ik kan wel nog een jaartje op mijn kot blijven, omdat ik dus mijn thesis nog moet schrijven.

The place where I would live was the next dilemma on my list. However, it wasn't that much of a dilemma as it was a question of money. I want to stay in Leuven (the city where I go to school at the moment). Pity that the apartments are quite expensive here (certainly for people without a job ;)). Luckily I'm able to stay for another year in my dorm, because I still have to write my dissertation. 

Verder vind ik het gewoon heel moeilijk om afscheid te nemen van het studentenleven. Het is echt een super fijne periode die nu wordt afgesloten. Ik heb het gevoel dat er alleen maar onzekerheid volgt. Tot nu toe was alles mooi voor je uitgestippeld: kleuterklas-lagere school-middelbare school-universiteit. Ik vind het ook zo raar dat ik "al" 23 ben (ook al zie ik er dan veel jonger uit). Vroeger leken mensen van 23 zo oud, die hadden heel hun leven al voor elkaar, een job, een huis, misschien al getrouwd of een vaste relatie. Ik vind dat ik nog helemaal niet pas in die levensstijl. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook heel benieuwd naar wat er komen gaat. Het is waarschijnlijk gewoon die overgangsfase die even onzeker en chaotisch verloopt en daarna valt alles wel weer in de plooi. Ik hoor in mijn omgeving ook dat meerdere mensen worstelen met dat beeld van de toekomst, ik ben dus gelukkig niet alleen.

Apart from that I've got quite a difficult time leaving my student years behind me. It was such an awesome time in my life with awesome people. The road ahead only shows me insecurities at the moment. Until now, everything was planned out really nicely: kindergarten, elementary school, secondary school, university. I also find it quite weird that i'm "already" 23 (although everyone keeps telling me I look like 16). These were the thoughts that came to my mind when I used to think of 23 year: they're all grown-up, they've got their lives together, a job, house, married or in a steady relationship. Well my life looks nothing like that (not that I want that already). Don't get me wrong after this whole speech though. I'm quite curious about what's coming. This whole thing is probably just a phase that's uncertain and chaotic and after a while everything will turn out okay. Other people in my environment confirm that they have been going through sort of the same thing, so luckily I'm not alone.


In ieder geval, terug naar het échte punt van deze blogpost. Omdat ik het gevoel heb dat het leven zo snel vooruit gaat en al op weg ben naar de 25 (en daarna 30 jaar *SHOCKER*), vond ik het ook wel leuk om zo'n lijstje op te stellen. Ik heb nog getwijfeld om er 25 under 25 van te maken, maar dat leek me toch te kort om alles af te vinken (gebrek aan money helloooo). Dus ziehier mijn 30 things under 30 (PS: veel reisgerelateerde items!)

Anyway, back to the real point of this blogpost! Because I have the feeling that life's going so fast and I'm almost 25 (and after that 30 *little bit of exaggeration here*), I decided to make my own 30 under 30 list. For a moment I wanted to make a 25 under 25 list, but that would have been too tight (budget and time wise). With proud I present you my 30 things under 30 (PS: a lot of travel related stuff!)

30 UNDER 30 


1. Run a marathon
Lijkt me heel cool om te kunnen. Dan moet ik natuurlijk wel eerst een pak meer discipline gaan kweken (en een conditie, ook vrij essentieel).

I would love to be able to do this. At the moment I'm not in shape whatsoever, so this should be a real challenge. 

2. Fun vacation after I graduate
Ik ga in september naar Ibiza met de twee beste vriendinnen uit mijn studentenjaren, dus dat komt zeker in orde!

I'm going to Ibiza in september with my two best friends that I met at university, so that's a definite check. 

3. Visit all continents

4. Learn to play the piano
Dit wilde ik als kind al, maar mocht ik spijtig genoeg niet van mijn mama. Ja vreemd hé, de meeste ouders moedigen hun kinderen aan om een instrument te leren spelen. Ik denk dat de mijne vooral het "lawaai"niet zag zitten. 

I wanted to learn this since I was a child, my mother wouldn't let me. Yes really weird, most parents encourage their children to learn to play an instrument. I think mine was a little bit afraid of the 'noise'. 

5. Learn a new language
Eerst moet ik mijn Frans terug goed onder de knie krijgen (daar werk ik dit jaar aan) en dan zou ik graag nog een 4e taal leren. Welke? daar ben ik nog niet uit: Spaans, Duits & Chinees zeggen mij wel iets (al is de laatste waarschijnlijk te moeilijk). 

First I have to freshen up my French (Working on it this year) and after that I would like to learn a 4th language. Which one? Undecided: Spanish, German and Chinese appeal to me (although that last one would be a real challenge). 

6. Visit the Taj Mahal

7. Roadtrip through the US
Een van de vele clichés in dit lijstje. Oh well, it's a cliché for a reason! BECAUSE IT'S AWESOME.

One of the many clichés in this list. Oh well, it's a cliché for a reason! BECAUSE IT'S AWESOME.

8. Visit Disney World & the Wizarding World of Harry Potter in Orlando
Omdat ik een gigantische Disney & Harry Potter fan ben (en stiekem een nerd)

Because I'm a huge Disney & Harry Potter fan (and a geek at heart)

9. Find a job I really really really like

10. Skydive
Eigenlijk wil ik dit helemaal niet doen. Ik vind het eng, maar het is geen slecht idee om mijn angsten onder ogen te zien.

Because I'm afraid to and I would actually never do it. That alone is reason enough: face your fears.

11. Interrail through Europe
Mensen van over heel de wereld willen "backpacken"doorheen Europa en ik wil zelf ook graag zien wat ons continent te bieden heeft. De vrijheid van zo'n interrail pas spreekt me erg aan.

People from all over the world want to backpack through Europe and I really want to see as well what my continent has to offer. The freedom of an interrail pass really appeals to me.

12. Learn how to ski or snowboard (or attempt to)
Après ski anyone?

13. Live in another country for at least 6 months

14. Learn how to ballroom dance (or something like that)

15. Take a diving course

16. Book a last minute and leave the next day

17. Donate blood
Al eens een poging gedaan in Leuven, maar ik was blijkbaar nog niet lang genoeg klaar met mijn antibiotica. 

I already tried this one, but I hadn't been off my antibiotics for long enough so that was a no go.

18. Eat vegetarian for a month
Een van mijn beste vrienden is al 15 jaar vegetariër en ik wil het ook wel eens proberen (voor een maandje dan).

One of my best friends has been a vegetarian for 15 years and I would like to try it to (for a month to start off)

19. Celebrate my birthday in another country

20. See the Northern Lights

21. Swim in the dead sea

22. Buy a house (or an apartment)

23. Watch the top 100 movies on IMDB

24. Read the following books:
  • Don Quixote
  • Ulysses
  • Lolita
  • The Great Gatsby
  • 1984
  • War and Peace
  • The Adventures of Huckleberry Finn
  • In search of lost time
  • Anna Karenina
  • Madame Bovary
25. Go to an awesome halloween party

26. Get a tattoo

27. Have a real fairy tale wedding

Een beetje kinderlijk en cliché (en misschien wat naïef), maar hier droom ik toch van.

A little bit childish and cliché (and maybe a little bit naive), but still a dream of mine.

28. Go on an African safari

29. See Pompeii

30. Take a makeup course

2 opmerkingen:

  1. The Wizarding World of Harry Potter staat ook heeelemaal bovenaan mijn bucketlist! Ik ben al flink aan het sparen :D
    en haha post university depression :D I know the feeling, maar zo'n geldbuidel op het einde van de maand maakt veel goed wanneer je gaat werken! No more being a poor student

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik hoop dat ik snel iets vind enzo. Vandaag eerste sollicitatiegesprek en ik was zoooo zenuwachtig. Dat wordt dus niks waarschijnlijk. Ja geld hebben lijkt me wel fijn :p

      Verwijderen