Pagina's

zaterdag 18 februari 2012

Boedapest DAG 1

Mijn lesvrije week zit er alweer op en het tweede semester is begonnen. Toen mijn examens EINDELIJK voorbij waren, heb ik een aantal dagen geluierd, maar de 8ste vertrok ik op citytrip naar Boedapest. Helaas maar twee nachten, maar het was toch heel leuk. 

We vlogen met Brussels Airlines, gelukkig, want de Hongaarse maatschappij was net failliet en schrapte al zijn vluchten. We stegen op om half zeven, wat betekende dat ik al om half  vier moest opstaan. Iedereen die mij een beetje kent, weet dat dat een pure marteling is. Ik ben absoluut geen ochtendmens (en zal het ook nooit worden vrees ik). Het gekke is, dat ik op vakantie wel redelijk op tijd kan opstaan. Maar anyway, back to the beginning. De vlucht verliep zonder veel problemen en op de luchthaven kochten we Budapest Cards (achteraf bekeken een vergissing) en boekten we een shuttlebusje naar ons hotel.

We verbleven in het Continental Zara Hotel. Dit is echt een aanrader! Het hotel opende zijn deuren in 2010 en is heel luxueus voor een zacht prijsje. Wij betaalden 67 euro per persoon, voor twee nachten. Klik hier voor de website. 



De eerste dag bezochten we Castle Hill (met het Royal Palace, Matthias Church en het Fisher's Bastion). In het Royal Palace is het National History museum gevestigd, maar dat was echt niet de moeite. De bijschriften zijn bijna alleen in het Hongaars en lijken recht van Wikipedia te komen. Verder is het helemaal niet goed georganiseerd en slordig. 

Enkele foto's van de eerste dag:

 
National History Museum (gevestigd in oude Royal Palace)


Uitzicht op het parlement


Uitzicht op Castle Hill en Chain Bridge


Matthias Church


Binnenkort dag twee en drie in Boedapest!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten